söndag 9 september 2007

To forgive or not to forgive?

Jag blev kontaktad av en fd. vän på Facebook häromdagen. Vi har inte hörts på över två år och jag hade bestämt mig att aldrig prata med henne igen efter att hon gjort (eller rättare sagt inte gjort) vissa saker som jag betecknar som oförlåtliga. Vi var väldigt nära tidigare och jag räknade henne under en period som min bästa vän. Nu är jag helt ställd i fråga om vad jag ska göra. Ska jag försöka se förbi det som varit och ge henne en ny chans eller bara låta den dörren vara stängd även fortsättningsvis. Jag känner bara att hur jag än gör så kommer jag aldrig att se henne på samma sätt som jag gjorde medan vi ännu var vänner. Jag vet varken ut eller in.

Vad kan man då lära sig av det? Var otroligt rädd om era vänner och kära. Fina människor som man vill ha i sin närhet är det ont om och vänner för livet är verkligen one-in-a-million!

1 kommentar:

Björn Heselius sa...

Jag vet nån annan som är one-in-a-million också. :)