onsdag 15 augusti 2007

Changes..

Är det bara jag som känner att man ligger steget efter ibland, vännerna flyttar och får jobb med precis det som de vill göra. Själv så sitter man bara kvar i samma välbekanta hjulspår med en tanke om att man borde göra nåt men utan den riktiga handlingskraften att verkligen få nånting gjort. Men under de senaste veckorna har jag mer och mer kunnat sätta fingret på vad det är jag vill göra med mitt liv, yrkesliv framförallt. Jag har också kännt att nu börjar det bli dags att göra nånting åt det. Jag vill inte vara kvar på samma ställe om tio år och känna att jag gått miste om det jag verkligen ville göra. Så nu ska det börja, sakta men säkert ska jag börja ta de stegen som krävs för att jag ska komma närmare målet. Vad det är för mål? Det tänker jag hålla på ännu ett tag, men det är nog kanske inte helt väntat för de flesta.

Det första steget blir iallafall att jag ska börja lägga mig i tid på kvällarna så att jag är mer utvilad och bättre orkar med att jobba och att jag har energi att komma igång med träningen igen på allvar efter sommaren, och sen ...ja, det får vi se... de första stegen är tagna...

Inga kommentarer: