onsdag 29 augusti 2007

Hösten är här...


I dag kom hösten känns det som. Morgonluften var väldigt kylig och och för första gången efter sommaren så var det höst i luften. Skönt, men samtidigt tråkigt att sommaren är slut innan den ens hade börjat.
Arbetet har rullat på som vanligt och för ovanlighetens skull kom vi oss hem i tid idag. Den blev en sväng på stan sedan och lite klädshopping. Ett par nya fina träningsshorts, Puma, och ett par nya pyjamasbyxor, ett av mina gamla par gick sönder häromdagen. Man märker att man blivit gammal när det plagg man använder mest är pyjamasbyxorna. De åker på direkt jag kommer hem och sen går jag runt i dem ända till jag kryper till sängs. Otroligt bekvämt!

När jag kommit hem så blev det städning för hela slanten, Mimmi från umeå kommer ju på besök till helgen och då vill man ju ha det rent och snyggt. Jag kan nog vara en lite viktigpetter när det gäller städningen, att jag vill ha saker gjort på ett visst sätt för att jag ska vara riktigt nöjd. Även om det inte är så illa som B kanske fick det att låta i sin blogg idag :-)
Min syn på städning kan bero på min "Monica-gen" (Monica från tv-serien Vänner som har en alldeles egen syn på renlighet och hur man städar på "rätt" sätt) Tack för att du står ut med mig och mina konstigheter B!

Det är visst hundutställning här i stan även nu till helgen. Vi åker nog dit och tittar på fler kineser (hundar alltså)

Inga kommentarer: