fredag 31 augusti 2007

Gäsp, fredag morgon!

Så var det då äntligen fredag, snart är helgen här och med den två underbara sovmornar! Sen kommer ju vår vän Mimmi hit från Umeå idag och stannar till på söndag, ska bli roligt, vi har inte setts sen i december.
Tänk om man hade ett jobb där man fick sova lite längre på morgonen, eller ännu bättre, om man hade råd att vara hemmafru eller iallafall arbeta halvtid. Är det ett tecken på att man börjar bli gammal, att vilja byta en större inkomst mot mer ledig tid? Lite känns det så.
Dagens tv-tips: I går kväll såg jag första avsnittet av serien Dexter. Trots att jag var så trött att mina ögon föll ihop emellanåt så blev jag helt fast med en gång och ska se avsnitttet på nytt när jag är lite mindre sömnig. Serien handlar om Dexter som arbetar som blodexpert på polisens mordrotel , han extraknäcker dessutom som seriemördare. Fast han ger sig bara på brottsligar som verkligen "förtjänar det". Lite som en Hannibal Lecter utan kannibalismen och med en tydlig känsla för vad som är rätt och fel, fast på sitt eget lilla sätt.

Den rekommenderas starkt, jag vet inte när den kommer på svenska tv. Här i finland visas den på Nelonen, torsdagar kl 22.

Sen vill jag påminna om Heroes som börjar på svensk tv på onsdag. Missa inte!

Inga kommentarer: