tisdag 14 augusti 2007

Höst nu tack!


Det är inte alls roligt väder att jobba. Visserligen börjar man komma in i de gamla rutinerna igen nu men det klibbiga värmen som för tillfället terroriserar Helsingfors har jag inte mycket till övers för. Det var olidligt igår kväll när jag gick och lade mig så vi hade alla fönster och balkongdörren på vid gavel vilket resulterade i att det var rätt så kallt när jag vaknade i morse. Det visade sig att morgontemperaturen inte alls var lika varm och fuktig som gårdagskvällen. Jag skulle gärna se att det blev lite höstigare temperaturer ute nu, det får gärna bli en solig höst men lite svala vindar vore underbart därtill.

Med hösten kommer ju också säsongsstarter av diverse tv-serier också. Greys Anatomy, Desperate Housewives och Ghost Whisperer för att bara nämna några. Det finns alldeles för lite tid och alldeles för många serier som man vill se. Har man mycket till liv?

Inga kommentarer: